Співпраця з приватними виконавцями є набагато дієвішою, якщо її порівнювати з державною виконавчою службою. Така оперативність приємно дивує і підкріплює бажання наступного разу для виконання судових рішень звертатися саме до приватного виконавця, а не до державної виконавчої служби.

Однак, частина приватних виконавців часто за жагою виконати рішення суду, вдаються до не зовсім законних методів.

Mayorov V1 1 ua

Так, підставами притягнення до відповідальності приватних виконавців є:

  1. факт зайняття діяльністю, несумісною з діяльністю приватного виконавця;
  2. порушення правил професійної етики приватного виконавця;
  3. розголошення професійної таємниці або вчинення дій, що призвели до її розголошення;
  4. невиконання або неналежне виконання своїх обов’язків;
  5. невиконання статуту Асоціації приватних виконавців України, рішень Ради приватних виконавців України та з’їзду приватних виконавців України.

У більшості випадків, приватний виконавець притягується до відповідальності за невиконання або неналежне виконання своїх обов’язків, таких як: ненадання сторонам виконавчого провадження (зачасту боржнику) можливості ознайомитися з матеріалами виконавчого провадження, затягування у наданні для ознайомлення матеріалів, не розгляд заяв, скарг та клопотань сторін виконавчого провадження у встановлений строк.

Проте, найпоширенішою підставою є зловживання виконавцем своїми повноваженнями серед яких:

  • умисне направлення документів на іншу адресу, що не стосується боржника, накладення арешту на майно, що є неспівмірним із сумою стягнення,
  • продаж такого майна на аукціонах,
  • накладення обмежень на виїзд за кордон,
  • позбавлення права керування транспортним засобом.

Тому що  особа навіть не підозрює про існування такого провадження, що з’ясовується в момент, коли її затримують в аеропорту.

В такому випадку варто вживати дій, щоб притягнути недобросовісного виконавця до відповідальності.

Законодавство України передбачає три форми контролю за діяльністю приватних виконавців:

  1. відомчий, що здійснюється Міністерством юстиції, уповноваженими ним органами і посадовими особами;
  2. корпоративний, виконуваний органами самоврядування приватних виконавців, і
  3. судовий, що включає процесуальний контроль за законністю дій приватного виконавця у виконавчому провадженні.
  4. Одним з найдієвіших способів є подання скарги до Міністерства юстиції України на дії такого виконавця.

Зазвичай скарга (подання) викладається письмово, має містити стислий виклад обставин справи, та підстави притягнення приватного виконавця до відповідальності. У разі, якщо скарга буде визнана вмотивованою, може бути ініційоване проведення позапланової перевірки діяльності приватного виконавця і, за наявності ознак порушення законодавства, Міністерством юстиції виноситься подання до Дисциплінарної комісії щодо притягнення виконавця до відповідальності.

Цікавим є факт, що за останні роки майже у 100% випадках притягнення до відповідальності приватних виконавців відбувалось за результатами позапланових перевірок, які були ініційовані виключно за результатами розгляду скарг.

Тому навіть, якщо ви опинились у такій ситуації, не бійтесь відстоювати свої права, адже кожна особа, незалежно від того, державний службовець чи приватний підприємець, має діяти в рамках Закону.

Як списати борг та кредит через спеціальну процедуру Київ?

 

 

Banner - CTA V1

Back to top