kriklii 2Продовжую вас знайомити з найяскравішими епізодами бурхливої діяльності початківця міністра інфраструктури Владислава Криклій.

Епізод 5. Радник-корупціонер Андрій Батищев
Після того як був розкритий тіньової офіс Криклій та його «касир» Шевченко, буде несправедливо, не згадати і ще одного помічника - Андрія Батищева. Його міністр Криклій недавно призначив своїм радником.

Свого часу Батищев при міністрі інфраструктури Андрій Пивоварський був главою «Укравтодору» (2015-2016 рр.). Він був тією людиною, при якому працювала система відкатів з підрядників з будівництва доріг. При ньому все летіло «по кешу», і 12,5% з кожного підряду на будівництво доріг, йшли на Пивоварського і інших, хто оточував Петра Порошенка.

Андрій Батищев, при тому що сьогодні знаходиться не на слуху, дуже відома особа. Саме він входив в коло осіб, наближених до Анатолія Матіосу, екс-військового прокурора України та офіцера діючого резерву органів СБ України та його дружини Ірини Барах. Для цієї «компанії» він тривалий час виступав «фунтом» в ряді підприємств.

З приходом Батищева в «Укравтодор» кошторис цього держагентства на 2016 рік, тільки по основній програмі, збільшили майже в два рази - до 6,5 млрд. Гривень. Тобто, його «лобісти» відразу подбали про подальше збільшення бюджету, з метою «тіньового освоєння».

Основним лобістом кандидатури Батищева А.В. тоді називали безпосередньо міністра інфраструктури України Півоварського. Він нібито знав Батищева з часів своєї роботи на посаді генерального директора групи компаній «Континіум» Ігоря Єремєєва.

Якщо вивчити його ранню біографію, то можна виявити, що Батищев в 2008 році був учасником схеми з розкрадання землі, якою керував тоді ще СБУшник Матіос. А також спробував віджати 44 га землі, розташованих на території Мархалевского сільської ради Васильківського району Київської області. У числі осіб, яким виділялися спірні земельні ділянки був Андрій Батищев і його дружина Жанна Поліщук. УВБ СБУ порушило кримінальну справу №6345 / 2-41 щодо протиправних дій Матіоса і пов'язаних з ним осіб. Але в подальшому, при втручанні невідомих покровителів, кримінальна справа була закрита. У 2015 році справі хотіли дати друге життя (кримінальна виробництвом №22015000000000003 від 05.01.2015 року), але також безрезультатно.

Ще Андрія Батищева розробляли правоохоронні органи, оскільки він довгий час був віце-президентом (2005-2015 роки) підприємства ТОВ «Інтелконсалтінг», що мав всі ознаки фіктивності. При вивченні зв'язків «Інтелконсалтінг» було встановлено, що воно тричі змінювало свою назву:
• з 21 березня 2005 року - іменувалося ТОВ «Інтелконсалтінг»;
• з 07 лютого 2017 року - змінило назву на «Шляхбудексплуатація»;
• з 25 березня 2019 року - отримало ім'я ТОВ «Науково-дослідний центр« Синергія ».

У міру перейменування компанія також змінювала види його основної діяльності: в області права, будівництво доріг і автострад, технічні випробування та дослідження. Причини зміни назви підприємства були ретельно досліджені в рамках кримінального провадження (№12017230040003611 від 05.07.2017) за ознаками кримінального злочину, щодо підробки документів, з метою отримання в оренду земельної ділянки в с. Антонівка м Херсон в прибережній смузі. Раніше зазначену земельну ділянку використовувався під човнову станцію «Херсонського міськбіткомбінату».

Щоб отримати на сесії земельну ділянку, компанія «Інтелконсалтінг» підробила документи. В ході розгляду кримінальної справи було виявлено, що реальним кінцевим власником і вигодонабувачем компанії виступала дружина Матіоса - Ірина Барах.

Андрій Батищев, вже будучи керівником «Укравтодору», на тендерних процедурах «визначав» переможцем заздалегідь обумовлені компанії, підконтрольні громадянину РФ, члену вірменської діаспори - Вагінак Аветісяну (засновник «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ« ДОРЛІДЕР »), який фактично контролюють виконання дорожніх робіт по всій Україні . При проведенні тендерів Батищев щомісяця отримував від нього «відкати», як особисто, так і через банківські рахунки в «Укргазбанку». А також на картку своєї дружини Жанни Поліщук.

У ОЗУ входить його компаньйон Георгій Амирханян, екс-керівник «ЗАПОРІЗЬКИЙ ОБЛАВТОДОР», який через своїх родичів керує низкою підприємств:
• ТОВ «ПІВДЕНЬДОРТЕХ»;
• ТОВ «СПМК-17»;
• ТОВ «СК Дорсервсіс»;
• ТОВ «БЕРЕЗІВКААГРОШЛЯХБУД»;
• ТОВ «КОМПАНІЯ« ЄВРОДОР ».

Дані компаній, в т.ч. «ДОРЛІДЕР», є фігурантами численних кримінальних проваджень, пов'язаних з розкраданням грошей, а також за деякими існують мільйонні зобов'язання перед державою.

Аветисян через офшор NAREK YATCHING LIMITED з Белізу фактично контролює разом з мером Одеси Геннадієм Трухановим процесом виведення бюджетних коштів «Одеського облавтодору», виділених на ремонт доріг.

Користуючись своїм службовим становищем, Криклій нав'язує «Укравтодору» підрядників на виконання тих чи інших дорожніх робіт. Повністю ігноруючи законодавство про державні закупівлі та захисту економічної конкуренції.
Компанії сім'ї Амірханяна є лідерами по підрядів:
• ТОВ «БК Дорлілер»;
• «Полтавабудцентр»;
• «Ніколаевбудцентр»;
• «Граніт-001».

Епізод 6. Морський торговельний порт «Южний»

Існує таке держпідприємство Морський торговельний порт «Южний» - єдина в Україні стивідорна компанія, здатна завантажувати великотоннажні судна рудою до повного осідання. Щорічно на ДП обробляється близько 13 млн тонн навалювальних і генеральних вантажів. Той, хто контролює порт «Південний», той і контролює український експорт руди.

На початку листопада 2019 року міністр Владислав Криклій раптово звільняє чинного директора «Південного» Анатолія Яблуновського і призначає на його місце директора Маріупольського порту Олександра Олійника - ставленика Олександра Смирнова (директор ТОВ «Портінвест»), який є смотрящим від Ахметова за портової галуззю.

Оклад пану Олійнику міністр встановив в розмірі 300 тис. Гривень. При тому, що попередній директор отримував 50 тис. Гривень на місяць. Лише в квітні 2020 року його офіційно задекларував зарплату в розмірі 543 тис гривень.

За короткий час, Олійник організував роботу «Південного» максимально вигідно для «Метінвесту» Ахметова. Якщо при попередньому керівництві намагалися дотримуватися хоч якийсь баланс між декількома власниками вантажу «Метінвест», Ferrexpo і більш дрібними компаніями. Те Олійник насамперед закрив доступ до причалів для Ferrexpo і знизив ставки для «Метінвесту» (це при високій ціні на руду).

У грудні переукладали контракти на 2020 рік, і Олійник відмовився від практики Take-or-Pay (так вигідно для порту), і перейшов до звичайних контрактів з оплатою за фактом, що на руку «Метінвесту».

Відразу ж по приходу Олександр Олійник повернув в порт свого попередника Віталія Жуковського (керував портом з 2017 по червень 2018 рік) в якості радника. Тут же поновилися фірмові тендерні схеми. Раніше він активно готував порт до концесії для «Портінвеста». У 2018 році Жуковського зняли з посади за підозрою в розкраданні 152 млн гривень, і справа досі розслідує НАБУ. Навіщо саме Олійнику Жуковський - поки незрозуміло: продовжувати підготовку до концесії або організувати злодійські схеми.

Поміняли членів наглядової ради «Укрзалізниці» Даніеля Білака і Костянтина Марьевіча на одіозного журналіста Сергія Лещенка, який до УЗ не має ніякого відношення. І людини міністра Криклій - нікого Журавльова.

З усієї цієї історії можна зробити висновок, що Криклій вже сьогодні розмістив своїх людей в усі інфраструктурні галузі, людей, які мають за спиною цілий корупційний список справ. А значить налагоджує схеми подальшого розкрадання бюджетних грошей.

ТЕГІ:
Владислав Криклій
Мінінфраструктури
Андрій Батищев

Banner - CTA V1

Back to top