Житловий сертифікат є документом, який надає право отримувачу компенсації на придбання житла в розмірі, визначеному в сертифікаті.

Крок 1. Припинення права власності на зруйноване майно

Першим кроком є припинення права власності на знищене майно. Це можна зробити в будь-якому державному реєстраторі чи нотаріуса. Процедура припинення права власності має проводитися у зв’язку зі знищенням нерухомості, а не з підстави відмови власника від свого права.

Крок 2. Пошук житла

Наступний крок – пошук житла. Його можна обрати на вторинному ринку або на первинному. Географія пошуку буде обмежуватися тільки тимчасово окупованими територіями, а також зоною активних бойових дій.

На цьому етапі потрібно узгодити з власником або замовником будівництва попередню ціну житла. Щоб отримати додаткові гарантії, що власник не передумає продавати нерухомість і в подальшому не змінить умови проведення такої операції, можна укласти попередній договір купівлі-продажу та посвідчити його у нотаріуса.

Крок 3. Подання звернення про фінансування

Після вибору житла потрібно подати звернення про фінансування до Укрпошти. У зверненні має зазначатися така інформація:

- відомості щодо житла (адреса, площа, кількість кімнат);
- попередньо узгоджена з власником/замовником будівництва ціна;
- дані про житловий сертифікат (номер та дата, сума компенсації);
- контакти отримувача компенсації (номер телефону, поштова та електронна адреси).


Звернення можна подавати онлайн – через застосунок Дія.

Укрпошта розглядає такі заявки раз на п’ять робочих днів в порядку черговості надходження з урахуванням пріоритетного права на отримання компенсації. У разі відсутності грошових коштів розгляд звернень автоматично зупиняється та поновлюється після надходження фінансування.

Підтвердження можливості фінансування придбання житла від Укрпошти дійсне протягом 30 календарних днів.

Крок 4. Оформлення договору купівлі-продажу

Після резервування компенсаційних коштів потрібно звернутися до нотаріуса для проведення операції купівлі-продажу. Нотаріус має провести кілька перевірок, перш ніж посвідчити договір:

- перевірити дотримання вимог щодо розташування житла у відносно безпечному регіоні України, а також – наявності факту припинення - права власності отримувача компенсації на знищену оселю;
- якщо договір стосуватиметься нерухомості на первинному ринку, нотаріус має пересвідчитися у надійності ділової репутації забудовника і перевірити юридичну «чистоту» квадратних метрів у новобудові.

Після проведення всіх необхідних перевірок і посвідчення договору нотаріус внесе відомості про право власності покупця до

Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Для первинного ринку такий етап матиме, так би мовити, відкладальну умову – право власності покупця на квадратні метри буде оформлено вже після того, як житло збудують і здадуть в експлуатацію.

Перерахування «компенсаційних» коштів на рахунок продавця Укрпоштою здійснюється протягом п’яти днів (робочих) з дня внесення нотаріусом даних про договір купівлі-продажу до Реєстру пошкодженого та знищеного майна.

Важливо: «компенсаційну» нерухомість не можна продавати чи дарувати протягом 5 років.

Banner - CTA V1

Back to top