Banner - CTA V2

Як ви думаєте, які найчастіше проблеми виникають при оформленні спадщини? Відсутність коштів? Недосконалість законодавства? Непрофесійність нотаріусів? Ні, ні і ще раз ні. Найбільші проблеми в людей виникають тоді, коли вони знехтували підготовкою до війни за майно. Так, так саме до війни.

Добре, якщо у вас склалися дружні відносини із родичами. Але це зовсім не означає, що ці відносини залишаться дружніми після поділу майна померлого. Повірте моєму досвіду.Перші кроки до спадщини

Ще гірше, якщо ваші відносини із родичами померлого були холодними до його смерті. Тоді прийдеться думати, як захистити себе. Викладаю перші п'ять кроків, які виведуть вас на вигідніше становище. Як сказав Френсіс Бекон "Знання – це сила". А Герберт Спенсер уточнив "Найвеличніша ціль освіти не знання, а дія". Тому наступні поради – це поради не знань, а дій.

Крок перший. По-можливості забрати на зберігання документи на майно. Або хоча би зробити копії цих документів. Як правило найбільші проблеми в спадкоємців виникають тоді, коли нічого із документів не має. В такому випадку навіть професійний юрист не багато зможе зробити. Не говорячи вже про "не юристів".

Як би це не виглядало дивно, але замість того, щоб сидіти, плакати та обдумувати похорони померлого, вам необхідно набратися мужності й забрати документи на зберігання в себе. Адже коли документи у вас – ви диктуєте умови. Ви знаєте більше, ви починаєте діяти безпомилково, не витрачаючи час на вияснення стану майна.

Які документи мають значення? Перераховую в порядку значимості:

  • заповіт;
  • правовстановлюючий документ на житло або іншу нерухомість (свідоцтво на право власності, договір купівлі-продажу, договір дарування і т.д.);
  • правовстановлюючий документ на землю (державний акт на право власності, державний акт на пай, якщо це земля сільгосппризначення, договір дарування, договір купівлі-продажу і т.д.);
  • технічний паспорт на житло або іншу нерухомість;
  • паспорт померлого (його прийдеться потім здати);
  • довідку про смерть померлого;
  • документи на авто (техпаспорт, права, договір купівлі-продажу і т.д.);
  • та будь-які інші документи, що мають відношення до майна померлого.

Хочу попередити, не переступайте закон при цьому! Якщо ви являєтеся дуже далеким родичем померлого, ніколи з ним не проживали – присвоєння вищенаведених документів може бути розцінено як крадіжка. В такому випадку просто майте при собі номер телефону знайомого юриста й передзвоніть йому для консультації.

Крок другий. Написати заяву про вступ у спадщину. Така заява подається протягом шести місяців після смерті особи. Подається заява до найближчого по території нотаріуса.

Я завжди раджу це робити якнайшвидше. Навіть на наступний день після смерті особи. Це однин із найважливіших кроків, який найчастіше люди забувають зробити. Ось чому його краще зробити зразу, а потім про нього забути.

Форму заяви описувати не буду, про неї вам розкаже нотаріус, до якого ви звернетеся. Також нотаріус підкаже, які документи потрібно додатково крім заяви (ось чому перший крок важливіший).

Крок третій. Вияснити, чи є серед близьких родичів (діти, вдова/вдівець, батьки) померлого непрацездатні. До непрацездатних відносяться неповнолітні (в т. числі малолітні), пенсіонери, інваліди І та ІІ групи. Це потрібно для того, щоб обдумати стратегію поведінки з ними. Оскільки їм в будь-якому випадку належить певна частка в майні. Тому для того, щоб ця справа не затягувалася – потрібно обдумати та скласти план дій, врахувавши їх права.

Крок четвертий. Звернутися до юриста для консультації.

Як би я гарно не описував порядок спадкування, всіх ситуацій не можна врахувати. Занадто багато нюансів, норм закону та інструкцій. А ще більше життєвих ситуацій. Тому в будь-якому випадку варто звернутися до професійного юриста. Як його вибрати буде трошки пізніше. На консультацію юриста ви потратите від 50 до 200 гривень. А зможете зберегти тисячі доларів, та найцінніше – час. Багато часу. Більше того, можете отримати онлайн консультацію, не виходячи із дому. А це знову економія часу та коштів.

Крок п’ятий. Через шість місяців після смерті родича отримати свідоцтво на спадщину в нотаріуса. Якщо ви зробили все правильно, ніяких претензій у ваших родичів немає, то через шість місяців ви маєте право отримати документ на спадщину – свідоцтво.

Після цього йдете із цим свідоцтвом у наступні структури:

  • в БТІ, якщо є нерухоме майно (житлові, нежитлові будинки, гаражі і т.д.);
  • до ДАІ, якщо є автотранспорт;
  • у відділ земельних ресурсів, якщо є земля.

Більш детально вам пояснить сам нотаріус або юрист, який вам буде допомагати.



Normal 0 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Перші термінові 5 кроків після смерті близького родича, які дадуть вам перевагу у війні за майно.


Перші термінові 5 кроків після смерті близького родича, які дадуть вам перевагу у війні за майно.

Як ви думаєте, які найчастіше проблеми виникають при оформленні спадщини. Відсутність коштів? Недосконалість законодавства? Непрофесійність нотаріусів? Ні, ні і ще раз ні. Найбільші проблеми в людей виникають тоді, коли вони знехтували підготовкою до війни за майно. Так, так саме до війни.
Добре, якщо у вас склалися дружні відносини із родичами. Але це зовсім не означає, що ці відносини залишаться дружніми після поділу майна померлого. Повірте моєму досвіду.
Ще гірше, якщо ваші відносини із родичами померлого були холодними до його смерті. Тоді прийдеться думати, як захистити себе. Викладаю перші п'ять кроків, які виведуть вас на вигідніше становище. Як сказав Френсіс Бекон "Знання – це сила". А Герберт Спенсер уточнив "Найвеличніша ціль освіти не знання, а дія". Тому наступні поради – це поради не знань, а дій.
Крок перший. По-можливості забрати на зберігання документи на майно. Або хоча би зробити копії цих документів. Як правило найбільші проблеми в спадкоємців виникають тоді, коли нічого із документів не має. В такому випадку навіть професійний юрист не багато зможе зробити. Не говорячи вже про "не юристів".
Як би це не виглядало дивно, але замість того, щоб сидіти, плакати та обдумувати похорони померлого, вам необхідно набратися мужності й забрати документи на зберігання в себе. Адже коли документи у вас – ви диктуєте умови. Ви знаєте більше, ви починаєте діяти безпомилково, не витрачаючи час на вияснення стану майна.
Які документи мають значення? Перераховую в порядку значимості:
- заповіт;
- правовстановлюючий документ на житло або іншу нерухомість (свідоцтво на право власності, договір купівлі-продажу, договір дарування і т.д.);
- правовстановлюючий документ на землю (державний акт на право власності, державний акт на пай, якщо це земля сільгосппризначення, договір дарування, договір купівлі-продажу і т.д.);
- технічний паспорт на житло або іншу нерухомість;
- паспорт померлого (його прийдеться потім здати);
- довідку про смерть померлого;
- документи на авто (техпаспорт, права, договір купівлі-продажу і т.д.);
- та будь-які інші документи, що мають відношення до майна померлого.
Хочу попередити, не переступайте закон при цьому! Якщо ви являєтеся дуже далеким родичем померлого, ніколи з ним не проживали – присвоєння вищенаведених документів може бути розцінено як крадіжка. В такому випадку просто майте при собі номер телефону знайомого юриста й передзвоніть йому для консультації.
Крок другий. Написати заяву про вступ у спадщину. Така заява подається протягом шести місяців після смерті особи. Подається заява до найближчого по території нотаріуса.
Я завжди раджу це робити якнайшвидше. Навіть на наступний день після смерті особи. Це однин із найважливіших кроків, який найчастіше люди забувають зробити. Ось чому його краще зробити зразу, а потім про нього забути.
Форму заяви описувати не буду, про неї вам розкаже нотаріус, до якого ви звернетеся. Також нотаріус підкаже, які документи потрібно додатково крім заяви (ось чому перший крок важливіший).
Крок третій. Вияснити, чи є серед близьких родичів (діти, вдова/вдівець, батьки) померлого непрацездатні. До непрацездатних відносяться неповнолітні (в т. числі малолітні), пенсіонери, інваліди І та ІІ групи. Це потрібно для того, щоб обдумати стратегію поведінки з ними. Оскільки їм в будь-якому випадку належить певна частка в майні. Тому для того, щоб ця справа не затягувалася – потрібно обдумати та скласти план дій, врахувавши їх права.
Крок четвертий. Звернутися до юриста для консультації.
Як би я гарно не описував порядок спадкування, всіх ситуацій не можна врахувати. Занадто багато нюансів, норм закону та інструкцій. А ще більше життєвих ситуацій. Тому в будь-якому випадку варто звернутися до професійного юриста. Як його вибрати буде трошки пізніше. На консультацію юриста ви потратите від 50 до 200 гривень. А зможете зберегти тисячі доларів, та найцінніше – час. Багато часу. Більше того, можете отримати онлайн консультацію, не виходячи із дому. А це знову економія часу та коштів.
Крок п’ятий. Через шість місяців після смерті родича отримати свідоцтво на спадщину в нотаріуса.
Якщо ви зробили все правильно, ніяких претензій у ваших родичів немає, то через шість місяців ви маєте право отримати документ на спадщину – свідоцтво.
Після цього йдете із цим свідоцтвом у наступні структури:
- в БТІ, якщо є нерухоме майно (житлові, нежитлові будинки, гаражі і т.д.);
- до ДАІ, якщо є автотранспорт;
- у відділ земельних ресурсів, якщо є земля.
Більш детально вам пояснить сам нотаріус або юрист, який вам буде допомагати.

Banner - CTA V1

Back to top